Algemene Voorwaarden
Laatst bijgewerkt: 28 november 2025
ALGEMENE VOORWAARDEN
Laatst bijgewerkt: 28 november 2025
Deze Gebruiksvoorwaarden en Verkoopvoorwaarden (“Voorwaarden”) zijn belangrijk, dus lees ze zorgvuldig door. Ze zijn van toepassing wanneer u onze websites op www.novovitaal.nl (“Website”) gebruikt en/of diensten (hieronder gedefinieerd) van de Website afneemt.
Door de Website te gebruiken en/of diensten via de Website te verkrijgen, bevestigt u dat u deze Voorwaarden aanvaardt en ermee instemt deze na te leven. Als u deze Voorwaarden niet aanvaardt, mag u onze Website niet gebruiken en geen diensten van onze Website afnemen.
We kunnen deze Voorwaarden van tijd tot tijd wijzigen. U dient daarom regelmatig te controleren of er wijzigingen zijn. Wijzigingen gelden vanaf het moment dat u de Website opnieuw bezoekt.
WIE WE ZIJN, WAT WE DOEN EN HOE U CONTACT MET ONS KUNT OPNEMEN
Wij zijn Novovitaal B.V., opgericht en geregistreerd in Nederland onder KvK-nummer 98759965 (“Novovitaal”, “wij”, “ons” of “onze”). Onze maatschappelijke zetel/hoofdkantoor is gevestigd aan Oordenweg 12, 3342 BX Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland. Ons btw-nummer is [in te vullen door Novovitaal]. (Companyinfo)
Via onze Website bieden wij een platform waarmee gebruikers een gebruikersaccount (“Account”) kunnen aanmaken en het volgende kunnen doen (“Diensten”):
-
Toegang tot online consulten met artsen voor bepaalde medische aandoeningen (“Consulten”);
-
Indien voorgeschreven door de online arts na het consult, het faciliteren van de aankoop van bepaalde geneesmiddelen op recept op abonnementsbasis bij externe dienstverleners (“Producten op recept”); en
-
Aankoop van bepaalde andere producten zonder recept die van tijd tot tijd via de Website beschikbaar worden gesteld (“Producten zonder recept”, en samen met de Producten op recept: “Producten”).
Een beschrijving van hoe u Diensten kunt bestellen, hoe wij de Diensten leveren, wat u moet doen als er een probleem is en andere belangrijke informatie over de Diensten vindt u hieronder onder Servicevoorwaarden. De Servicevoorwaarden zijn van toepassing wanneer u een Account bij ons aanmaakt en/of de Website gebruikt om Diensten te zoeken of te verkrijgen.
Als u vragen hebt over deze Voorwaarden, technische problemen ervaart of een klacht wilt indienen, kunt u contact met ons opnemen via support@novovitaal.nl.
GEBRUIKSVOORWAARDEN WEBSITE
UW RECHTEN EN BEPERKINGEN
-
De Website is uitsluitend bedoeld voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik.
-
Het materiaal op onze Website is gericht op consumenten van 18 jaar en ouder die woonachtig zijn in Europa.
-
Wanneer u de Website en uw Account gebruikt, stemt u ermee in om niet:
-
te proberen de veiligheid of integriteit van de Website, de computersystemen of netwerken van Novovitaal te ondermijnen of, indien de Diensten of Website door een derde worden gehost, de computersystemen en netwerken van die derde. Wij zullen elke inbreuk op de beveiliging melden aan de relevante wetshandhavingsinstanties en met hen samenwerken door uw identiteit aan hen bekend te maken;
-
de Diensten of Website te gebruiken of misbruiken op een manier die de functionaliteit van de Diensten of Website, of van andere systemen die worden gebruikt om de Diensten of Website te leveren, kan aantasten of het vermogen van andere gebruikers om de Diensten of Website te gebruiken, kan beperken;
-
te proberen ongeautoriseerde toegang te verkrijgen tot andere materialen dan die waarvoor u uitdrukkelijk toestemming hebt gekregen, of tot het computersysteem waarop de Diensten of Website worden gehost;
-
bestanden of gegevens te verzenden of in te voeren in de Diensten of Website die schade kunnen toebrengen aan de computerapparatuur of software van anderen, inhoud die beledigend kan zijn of materiaal of gegevens die in strijd zijn met enige wet (waaronder gegevens of ander materiaal dat wordt beschermd door auteursrechten of handelsgeheimen waarvan u geen gebruiksrecht hebt);
-
links naar de Website te maken, tenzij wij u daar vooraf schriftelijke toestemming voor geven;
-
enig deel van de Website te kopiëren;
-
te proberen computerprogramma’s die worden gebruikt om de Diensten te leveren of de Website te bedienen, te wijzigen, kopiëren, aan te passen, te reproduceren, te disassembleren, te decompileren of te onderwerpen aan reverse engineering, behalve voor zover strikt noodzakelijk voor normaal gebruik en voor zover toegestaan door de wet;
-
zich voor te doen als een andere persoon tijdens het gebruik van de Website;
-
zich op een vulgaire, beledigende, intimiderende of anderszins aanstootgevende manier te gedragen tijdens het gebruik van de Website; of
-
de Website te gebruiken voor onwettige doeleinden.
-
-
Indien u gebruik maakt van communicatiemiddelen die via de Website beschikbaar zijn (zoals een forum, vragenlijst of berichtencentrum), gebruikt u deze uitsluitend voor uw eigen huishoudelijke/persoonlijke doeleinden en in overeenstemming met de wet. U mag dergelijke communicatiemiddelen niet gebruiken om materiaal te plaatsen of te verspreiden dat geen verband houdt met de Website of voor reclame-, marketing- of spamboodschappen.
-
Wanneer u communiceert op de Website, verklaart u bevoegd te zijn om die communicatie te doen. Alle communicatie dient op een hoffelijke en respectvolle manier te verlopen. Wij zijn niet verplicht om te controleren of communicatie op de Website legitiem is of uitsluitend betrekking heeft op het gebruik van de Diensten.
-
Mogelijk hebt u andere wettelijke rechten. Deze Voorwaarden laten die rechten onverlet, behalve waar zij daarmee in strijd zijn. In dat geval prevaleren deze Voorwaarden, voor zover wettelijk toegestaan.
UW PERSOONLIJKE GEGEVENS
Wij nemen de zorg voor uw persoonlijke gegevens zeer serieus. Raadpleeg ons Privacybeleid voor informatie over hoe wij uw persoonlijke gegevens verwerken, opslaan en beschermen.
RECHTEN EN PLICHTEN VAN NOVOVITAAL
-
Wij kunnen de functionaliteit of inhoud van de Website op elk moment geheel of gedeeltelijk wijzigen, aanpassen of verwijderen.
-
U stemt ermee in dat wij opmerkingen, informatie of ideeën uit communicatie die u ons stuurt, kosteloos mogen gebruiken, zonder compensatie, erkenning of betaling aan u, voor welk doel dan ook, waaronder het ontwikkelen, vervaardigen en op de markt brengen van producten en diensten en het creëren, wijzigen of verbeteren van de Website, de Diensten, de Producten of andere producten of diensten. Dit laat uw rechten onder de privacywetgeving onverlet.
-
Wij en/of onze licentiegevers zijn eigenaar van de Website en alle intellectuele eigendomsrechten daarop, waaronder (maar niet beperkt tot) alle software, applicaties en domeinen die via de Website beschikbaar zijn, en de inhoud (met uitzondering van persoonsgegevens van u en andere gebruikers in hun accounts), video, audio, afbeeldingen, logo’s, pictogrammen en servicenamen die op de Website verschijnen. U verwerft geen rechten op deze intellectuele eigendom, behalve voor zover uitdrukkelijk beschreven in deze Voorwaarden.
DIENSTVOORWAARDEN
Deze Servicevoorwaarden, die deel uitmaken van deze Algemene Voorwaarden, zijn van toepassing wanneer u een Account aanmaakt en/of Diensten van ons afneemt.
Wanneer u een Account aanmaakt en op “Aanmelden” of “Doorgaan” klikt, komt een contract tot stand tussen u en ons op basis van deze Servicevoorwaarden. Zoals hieronder toegelicht, wordt uw contract voor de aankoop van Producten op recept gesloten met de apotheek (zoals hierna gedefinieerd) en niet met ons.
Wij zijn wettelijk verplicht Diensten te leveren die overeenkomen met hun beschrijving op de Website en met deze Servicevoorwaarden.
U kunt deze Servicevoorwaarden op elk moment beëindigen door contact op te nemen met onze klantenservice via support@novovitaal.nl. Als u dat doet, verliest u de toegang tot uw Account en de daarin opgeslagen informatie, en kunt u geen Diensten meer verkrijgen.
GEBRUIKERSACCOUNTS
-
Om toegang te krijgen tot de via de Website aangeboden Diensten en om bepaalde functionaliteiten en onderdelen van de Website te gebruiken, moet u een Account aanmaken met een gebruikersnaam en wachtwoord. We raden u aan een sterk wachtwoord te gebruiken (met hoofdletters, kleine letters, cijfers en symbolen).
-
U kunt zich alleen registreren en gebruikmaken van de Diensten via onze Website als u:
-
ten minste 18 jaar oud bent;
-
woonachtig bent in Europa; en
-
in staat bent in uw woonland een rechtsgeldig bindende overeenkomst aan te gaan voor het gebruik van de Diensten en de aankoop van Producten.
Om veiligheidsredenen kunt u alleen Producten op recept kopen als u tussen de 18 en 65 jaar oud bent.
-
-
U bent zelf verantwoordelijk voor de geheimhouding en beveiliging van uw gebruikersnaam en wachtwoord. U bent verantwoordelijk voor alle activiteiten die onder uw Account plaatsvinden. Als u vermoedt dat uw Account misbruikt wordt, neem dan contact met ons op via support@novovitaal.nl.
-
Om toegang te krijgen tot de Diensten, dient u tijdens het aanmeldproces alle gevraagde gegevens te verstrekken, waaronder geldige contactgegevens en een geldige betaalmethode zoals toegestaan op de Website. Wij vertrouwen op de juistheid en volledigheid van de door u verstrekte informatie om de Diensten te kunnen leveren, dus vul de gevraagde informatie altijd naar waarheid, volledig en actueel in.
-
Wij kunnen na registratie van uw Account contact met u opnemen om uw identiteit te verifiëren en aanvullende documentatie op te vragen, voor zover toegestaan door toepasselijke wetgeving.
-
U mag kopieën maken van de informatie in uw Account voor persoonlijk gebruik, evenals van redelijke delen van de Website en de daarop beschikbare inhoud, zolang dit in overeenstemming is met deze Voorwaarden.
-
Wij kunnen uw toegang tot uw Account opschorten of uw Account beëindigen op ieder moment en om welke reden dan ook. Wij zullen u zo snel mogelijk informeren als wij uw Account opschorten of beëindigen.
BESTELLEN
-
Via onze Website kunt u bestelverzoeken indienen voor Consulten, Producten op recept en Producten zonder recept. Hiervoor moet u eerst een Account aanmaken.
-
Voor een bestelverzoek voor een Product op recept vult u een medisch intakeformulier in dat door een arts wordt beoordeeld. Bepaalde Producten zonder recept zijn apotheekgeneesmiddelen en kunnen alleen worden geleverd indien de apotheker ze heeft goedgekeurd (“P-medicijnen”). Voor een bestelverzoek voor een P-medicijn vult u een vragenlijst in die door een apotheker wordt beoordeeld.
-
Onze Website is bedoeld voor de promotie van onze Diensten en Producten in Europa. Wij accepteren geen bestellingen van, en leveren niet aan, adressen buiten Europa.
-
Na uw bestelling ontvangt u een e-mail met een referentienummer. Dit nummer is ook zichtbaar als u inlogt in uw Account. Vermeld dit nummer als u contact met ons opneemt over uw bestelling.
-
Wanneer u een orderbevestiging voor een Product zonder recept ontvangt, komt er een contract tot stand tussen u en ons voor de aankoop van dat Product zonder recept.
-
-
Bevat uw bestelaanvraag een P-medicijn, dan wordt uw order pas bevestigd wanneer de apotheek de bestelling goedkeurt. U ontvangt een bevestigingsmail wanneer de apotheek uw bestelling heeft goedgekeurd.
-
Bevat uw bestelaanvraag een Product op recept, dan wordt uw order pas bevestigd wanneer er een recept is uitgeschreven én de apotheek de bestelling heeft goedgekeurd. U ontvangt een e-mail ter bevestiging wanneer de apotheek uw bestelling heeft goedgekeurd. Wij faciliteren uw aankoop van het Product op recept bij de apotheek, maar wij zijn niet de koper of verkoper ervan. Bij de orderbevestiging komt er een contract tot stand tussen u en de apotheek, waarop de toepasselijke apotheekvoorwaarden van toepassing zijn (zie Apotheekvoorwaarden hieronder).
-
Wanneer u op “Bestelling bevestigen” klikt, wordt het totale bedrag voor uw bestelling in rekening gebracht, inclusief eventuele P-medicijnen en Producten op recept. Indien u niet wordt goedgekeurd voor een P-medicijn of Product op recept, wordt uw betaling – verminderd met in rekening gebrachte consultkosten – terugbetaald.
-
Alle Producten die u via onze Website koopt, zijn uitsluitend voor persoonlijk gebruik.
-
Communicatie van onze kant verloopt telefonisch (waaronder sms) of schriftelijk naar het e-mailadres of postadres dat u bij uw bestelling hebt opgegeven. U bent verantwoordelijk voor het actueel houden van uw contactgegevens in uw Account.
-
Als u van gedachten verandert over een Product, kunt u dit mogelijk retourneren in overeenstemming met ons Annulerings-, Restitutie- en Retourbeleid (zie hieronder).
APOTHEEKVOORWAARDEN VOOR PRODUCTEN OP RECEPT
-
Als u een recept voor een Product op recept ontvangt, koopt u het desbetreffende Product op recept bij een van onze partnerapotheken (de “Apotheek”). De algemene verkoopvoorwaarden van de betreffende Apotheek zijn van toepassing op uw aankoop van het Product op recept.
-
Uw contract voor de aankoop van Producten op recept is uitsluitend tussen u en de Apotheek. Wij zijn geen partij bij dat contract en dragen geen verantwoordelijkheid die daaruit voortvloeit of daarmee verband houdt. Wij treden niet op als agent van de Apotheek.
-
De Apotheek is verantwoordelijk voor de verkoop en levering van de Producten op recept en voor de afhandeling van eventuele claims of andere problemen met betrekking tot die Producten.
-
Indien en voor zover Producten op recept via Novovitaal B.V. worden verstrekt in hoedanigheid van apotheek, gelden de specifieke apotheekvoorwaarden van Novovitaal B.V. (zoals op de Website of in het bestelproces beschikbaar gesteld) voor uw aankoop.
CONSULTATIES
-
Om in aanmerking te komen voor de aankoop van een Product op recept via onze Website, dient u eerst een Consult te voltooien.
-
Consulten worden uitgevoerd door onafhankelijke, bevoegd geregistreerde voorschrijvers in Nederland, bijvoorbeeld artsen die bij de daarvoor aangewezen registraties staan ingeschreven (elk een “Arts”).
-
De Artsen zijn verantwoordelijk voor:
-
het beoordelen van uw klachten en voorgestelde behandeling;
-
het eventueel stellen van een diagnose; en
-
het voorschrijven van recepten voor u, indien zij dat naar hun professionele oordeel passend achten.
-
-
Voor het Consult vult u tijdens het online bestelproces een medisch intakeformulier in. Hierin verstrekt u informatie over uzelf, uw gezondheid, medicatiegebruik en medische geschiedenis. Deze informatie wordt aan de Arts doorgegeven om te beoordelen of het door u gekozen Product op recept geschikt is.
-
De Arts vertrouwt op uw antwoorden. U dient de vragen eerlijk, volledig en nauwkeurig te beantwoorden. De Arts kan aanvullende vragen stellen; u moet deze beantwoorden om met uw bestelling te kunnen doorgaan.
-
De Arts kan naar eigen professioneel oordeel besluiten wel of geen recept voor u uit te schrijven. Als de Arts geen recept uitschrijft, komt u niet in aanmerking om het betreffende Product op recept via onze Website te kopen.
-
Indien u wél een recept krijgt, koopt u het Product op recept rechtstreeks bij de Apotheek. Wij faciliteren slechts de aankoop en afhandeling.
ABONNEMENTEN AFSLUITEN, OPZEGGEN EN VERLENGEN
-
Bepaalde Producten op onze Website zijn alleen via een abonnement verkrijgbaar. Indien u voor zo’n Product een bestelaanvraag indient, schrijft u zich in voor een abonnement. Tijdens het online bestelproces wordt duidelijk aangegeven of het gaat om een eenmalige aankoop of een abonnement.
-
Wij bieden verschillende abonnementsvormen, afhankelijk van het betreffende Product. U kiest de abonnementsduur (“Abonnementsperiode”) tijdens het bestelproces.
-
Wij incasseren de betaling via de betaalgegevens in uw Account op of rond dezelfde dag in elke Abonnementsperiode, te rekenen vanaf de datum van uw eerste bestelaanvraag.
-
Uw abonnement loopt door totdat u het opzegt. U kunt uw abonnement op elk moment opzeggen door een e-mail te sturen naar support@novovitaal.nl.
-
Indien u uw abonnement binnen 48 uur vóór uw volgende factuurdatum opzegt of pauzeert, kan de betaling voor de volgende zending nog worden geïncasseerd.
-
-
Om uw abonnement actief te houden en Producten op recept te blijven ontvangen, moet uw recept iedere twaalf maanden vanaf de datum van afgifte worden verlengd. Voor verlenging vult u een vervolgconsult in via het dashboard van uw Account of op verzoek van de Arts via e-mail. U ontvangt een e-mail wanneer uw recept moet worden verlengd.
-
U vindt de details van uw abonnement in uw Account.
-
Wij kunnen uw abonnement beëindigen of onderbreken indien:
-
u uw recept niet binnen twaalf maanden na afgifte volgens deze Servicevoorwaarden verlengt;
-
uw betaal- of contactgegevens zijn verlopen of onjuist zijn;
-
u niet binnen de gevraagde termijn bevestigt dat de informatie over uw gezondheid en medicatie nog klopt (of deze niet bijwerkt bij een wijziging);
-
uw Account is beëindigd of opgeschort;
-
het betreffende Product op recept niet beschikbaar is of niet op voorraad is;
-
wij uw betaling om welke reden dan ook niet kunnen autoriseren; of
-
er een fout is gemaakt in de prijs of in de beschrijving van de Diensten of Producten.
-
BETALINGEN
-
Alle prijzen op de Website worden weergegeven in euro’s en zijn inclusief btw (voor zover van toepassing) en eventuele andere belastingen die in Nederland moeten worden betaald. De prijs van de Consulten en Producten is de prijs die wordt getoond op de pagina met uw bestelling op het moment dat u op “Bestelling bevestigen” klikt. Wij besteden redelijke zorg aan het correct weergeven van prijzen. Prijzen kunnen van tijd tot tijd wijzigen, maar wijzigingen hebben geen invloed op bestellingen die wij al hebben geaccepteerd.
-
U kunt betalen:
-
met uw creditcard of betaalpas, zoals aangegeven op de Website; of
-
met e-wallets of ander e-geld dat van tijd tot tijd op de Website wordt geaccepteerd.
-
-
U voert uw gekozen betaalmethode en betaalgegevens in bij het aanmaken van uw Account (of bij het plaatsen van een bestelling). Door deze gegevens in te vullen, bevestigt u dat de gebruikte betaalmethode van u is.
-
Alle betalingen zijn onderhevig aan goedkeuring door de uitgevende financiële instelling of provider van de betreffende kaart, e-wallet of e-geld. Wij zijn niet verantwoordelijk als de betaling geen kredietcontrole doorstaat of wordt geweigerd. Wij kunnen verdachte transacties melden bij de bevoegde autoriteiten en mogen zonder opgaaf van redenen een betaling weigeren.
-
Het kan 2 tot 3 werkdagen (exclusief weekenden en feestdagen) duren voordat uw betaling volledig is verwerkt. Indien er problemen zijn met de autorisatie, stellen wij u daarvan op de hoogte; dit kan vertraging in de levering veroorzaken.
-
-
Indien wij er niet in slagen uw kaart of andere betaalmethode te belasten en wij binnen 7 dagen na melding daarvan nog geen betaling hebben ontvangen, kunnen wij – zonder aansprakelijkheid jegens u – uw toegang tot de Diensten (geheel of gedeeltelijk) opschorten en zijn wij niet verplicht om Diensten of Producten te leveren zolang de verschuldigde betaling(en) onbetaald blijft (blijven). Dit doet geen afbreuk aan andere rechten of rechtsmiddelen die wij hebben.
-
Betalingen die u doet, omvatten:
-
onze vergoeding voor de Diensten;
-
de prijs van de Consulten; en
-
de prijs van de Producten.
Wij innen de relevante betaling, eventueel ook namens de Apotheek.
-
LEVERING
-
Producten worden alleen geleverd als uw bestelaanvraag is goedgekeurd en de betaling succesvol is verwerkt. Voor levering van Producten op recept gelden de toepasselijke apotheekvoorwaarden.
-
De verzendkosten worden op de Website aan u getoond.
-
Wij en de Apotheek zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen die buiten onze controle liggen. Als levering wordt vertraagd door een dergelijke gebeurtenis, informeren wij u zo snel mogelijk en nemen wij redelijke maatregelen om het effect te beperken. Indien er een aanzienlijk risico op vertraging bestaat, kunt u contact met ons opnemen om het contract te beëindigen en een terugbetaling te ontvangen voor Producten die u hebt betaald maar niet hebt ontvangen.
-
Indien niemand aanwezig is op het afleveradres en het Product niet door de brievenbus past, kan de vervoerder een bericht achterlaten met instructies om een nieuwe bezorgpoging te plannen of het pakket af te halen.
BESCHIKBAARHEID VAN PRODUCTEN
-
Alle bestellingen zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van de betreffende Producten en van de materialen die nodig zijn om de Producten te vervaardigen of te leveren. Indien een Product niet beschikbaar is of vertraging oploopt, stellen wij u zo spoedig mogelijk na uw bestelling op de hoogte.
-
Indien wij een Product niet kunnen leveren, bijvoorbeeld omdat het niet op voorraad is of vanwege een fout in de prijs, brengen wij u hiervan per e-mail op de hoogte en zullen wij uw bestelling niet (verder) verwerken. Als uw betaling al is verwerkt, storten wij het volledige bedrag zo snel mogelijk terug.
-
Wij of de Apotheek kunnen de levering van een Product opschorten wanneer dit nodig is om:
-
technische problemen op te lossen of kleine technische wijzigingen door te voeren;
-
het Product aan te passen naar aanleiding van wijzigingen in relevante wet- en regelgeving; of
-
een wijziging in het Product door te voeren die door u is gevraagd of van tevoren door ons aan u is medegedeeld.
-
-
Wij stellen u, indien mogelijk, van tevoren op de hoogte van een opschorting, tenzij het probleem urgent of spoedeisend is. Indien wij de levering langer dan één maand moeten opschorten, passen wij de prijs aan zodat u niet betaalt voor Producten die in die periode niet worden geleverd. U kunt het contract voor een Product beëindigen als wij aangeven dat wij de levering voor langer dan een maand opschorten; wij betalen u dan de bedragen terug die u vooruit hebt betaald voor de periode na beëindiging.
-
Wij kunnen de levering van Producten ook opschorten als u niet betaalt. Indien u niet betaalt op de vervaldatum en u binnen 10 dagen na een betalingsherinnering nog steeds niet hebt betaald, kunnen wij de levering opschorten totdat u de openstaande bedragen hebt voldaan. Wij informeren u over de opschorting. Wij brengen u geen kosten in rekening voor Producten gedurende een periode waarin de levering is opgeschort om deze reden. Daarnaast kunnen wij rente in rekening brengen over achterstallige betalingen, indien toegestaan door de toepasselijke wet.
ANNULERINGS-, RESTITUTIE- EN RETOURBELEID
RETOURBELEID
We hopen uiteraard dat u tevreden bent met alles wat u bij ons bestelt. Als u toch niet tevreden bent, kunt u uw Producten mogelijk retourneren volgens onderstaande regels.
Producten zonder recept
-
U hebt het wettelijke recht om de overeenkomst met ons over Producten zonder recept binnen 14 dagen na levering, zonder opgave van redenen, te annuleren.
-
Om te annuleren stuurt u vóór het einde van deze termijn een e-mail naar support@novovitaal.nl met uw naam, adres en bestelgegevens.
-
Na annulering stuurt u het Product zonder recept binnen 14 dagen terug naar de apotheek op het adres dat bij de levering is vermeld. U draagt de kosten van de retourzending, tenzij hieronder anders is bepaald (bijvoorbeeld bij defecte of verkeerd geleverde Producten).
Producten op recept
-
Om gezondheids- en veiligheidsredenen kunnen Producten op recept in principe niet worden geretourneerd.
UW RECHT OM TE ANNULEREN
-
Wij en de Apotheek zijn wettelijk verplicht producten te leveren die in overeenstemming zijn met het contract. Producten moeten zijn zoals beschreven, geschikt voor het beoogde doel en van bevredigende kwaliteit.
-
Als u een contract beëindigt om een van de volgende redenen, eindigt het contract onmiddellijk, betalen wij het volledige bedrag terug voor Producten die niet zijn geleverd en hebt u mogelijk recht op aanvullende compensatie:
-
wij informeren u over een voorgenomen wijziging van het Product of van deze Voorwaarden waar u niet mee akkoord gaat;
-
wij informeren u over een fout in de prijs of beschrijving en u wilt de bestelling niet voortzetten;
-
er bestaat een risico dat de levering van het Product door omstandigheden buiten onze controle met meer dan een maand wordt vertraagd;
-
wij hebben de levering van een Product om technische redenen opgeschort, of delen u mee dat wij dit om technische redenen langer dan een maand moeten doen; of
-
u hebt een wettelijk recht om het contract te beëindigen vanwege iets dat wij onjuist hebben gedaan.
-
-
Indien u het contract beëindigt nadat de Producten aan u zijn geleverd, moet u deze terugsturen of door ons laten ophalen. Neem via support@novovitaal.nl contact op voor instructies over de retourzending van defecte, beschadigde of verkeerd beschreven Producten.
-
Indien een Product defect, gebrekkig of niet conform de beschrijving is, of als u het contract beëindigt vanwege een fout van ons of van de Apotheek, vergoeden wij de redelijke kosten voor het terugsturen.
-
Terugbetalingen worden uitgevoerd via dezelfde betaalmethode die u hebt gebruikt voor de oorspronkelijke betaling, tenzij anders overeengekomen.
-
Indien u recht hebt op een terugbetaling, kunnen wij deze inhouden totdat de Apotheek de Producten heeft ontvangen of totdat u bewijs hebt geleverd dat u ze hebt teruggestuurd (afhankelijk van wat eerder plaatsvindt).
-
Als de teruggestuurde Producten door u op een manier zijn behandeld die verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking vast te stellen (zoals u dat in een fysieke winkel zou mogen doen), kunnen wij een vermindering op het terug te betalen bedrag toepassen.
-
ONS RECHT OM TE ANNULEREN
Wij kunnen uw bestelling en/of abonnement annuleren als u ons op de hoogte stelt van (mogelijke) bijwerkingen of medische problemen die verband houden met een Product. In dat geval stoppen wij – of de Apotheek op onze instructie – de levering van het Product aan u. Bij een lopend abonnement betalen wij vooruitbetaalde bedragen terug voor de periode na beëindiging.
UW VERANTWOORDELIJKHEDEN
-
U bent verantwoordelijk voor alle informatie die u aan ons verstrekt over uzelf, uw gezondheid en uw medicatie. U verbindt zich ertoe ervoor te zorgen dat deze informatie juist, volledig en actueel is.
-
In het bijzonder moet u ons informeren over wijzigingen in:
-
uw gezondheidssituatie;
-
de medicatie die u gebruikt; en
-
uw afleveradres en contactgegevens.
-
-
U erkent dat het verstrekken van onjuiste, onvolledige of verouderde informatie uw gezondheid ernstig in gevaar kan brengen. U kunt uw gegevens te allen tijde bijwerken door in te loggen in uw Account.
-
U dient de bijsluiter en de klinische aanwijzingen die bij elk Product worden geleverd zorgvuldig te lezen en deze nauwgezet op te volgen voordat u het Product gebruikt.
-
U bent verantwoordelijk voor het melden aan uw eigen arts(en) dat u de via onze Website verkregen Producten gebruikt.
-
U stemt ermee in de Website, de Diensten en de Producten uitsluitend voor uw eigen persoonlijke gebruik te bestellen en te gebruiken. De Website en Diensten zijn niet bedoeld voor het bestellen of gebruiken van Consulten of Producten namens andere personen (zoals partner of familieleden).
ONS RECHT OM DEZE SERVICEVOORWAARDEN TE WIJZIGEN
Wij kunnen deze Servicevoorwaarden wijzigen. In dat geval stellen wij u ten minste 10 werkdagen vóór de inwerkingtreding van de wijziging op de hoogte. U kunt dan vóór die datum uw abonnement opzeggen en ontvangt een terugbetaling voor reeds betaalde maar nog niet geleverde Diensten of Producten.
KLACHTEN EN KLANTENSERVICE
Als u niet tevreden bent over onze Diensten, de Producten of andere aan ons gerelateerde zaken, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via support@novovitaal.nl.
-
Heeft uw klacht betrekking op de levering van Producten op recept of betreft deze medische inhoud, dan kunnen wij uw vraag of klacht doorzetten naar de betreffende Apotheek of Arts.
-
Wij streven ernaar geschillen snel en efficiënt met u op te lossen.
-
Indien een geschil niet via onze interne klachtenprocedure kan worden opgelost, informeren wij u over mogelijke opties voor alternatieve geschillenbeslechting, indien en voor zover wettelijk vereist.
ONZE AANSPRAKELIJKHEID JEGENS U
-
Wij zijn alleen aansprakelijk voor verliezen die u lijdt als direct gevolg van onze schending van deze Voorwaarden en die redelijkerwijs voorzienbaar waren op het moment dat u deze Voorwaarden accepteerde.
-
Onze maximale aansprakelijkheid onder deze Voorwaarden is beperkt tot het bedrag dat u aan ons hebt betaald voor het Product of de Dienst waarop de desbetreffende schade betrekking heeft. Deze beperking geldt niet voor zover uitsluiting of beperking wettelijk niet is toegestaan, waaronder:
-
aansprakelijkheid voor overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door onze nalatigheid;
-
fraude of bedrieglijke misrepresentatie; of
-
schending van dwingendrechtelijke wettelijke bepalingen, voor zover deze niet kunnen worden uitgesloten.
-
-
De Apotheek is verantwoordelijk voor verlies of schade die u lijdt als gevolg van een schending van haar contract met u betreffende de verkoop van Producten op recept.
-
De Artsen zijn zelf verantwoordelijk voor de door hen gestelde diagnoses en uitgeschreven recepten.
DISCLAIMERS
-
Behoudens de in deze Voorwaarden uitdrukkelijk genoemde garanties, worden de Website, de Diensten en alle via de Website verstrekte Producten geleverd op een “as is” en “as available” basis.
-
Wij geven, voor zover wettelijk toegestaan, geen garanties van welke aard dan ook – expliciet of impliciet – met betrekking tot de werking van de Website, de Diensten, de Producten of de informatie, inhoud of materialen die daarop zijn opgenomen. Voor zover wettelijk toegestaan wijzen wij alle impliciete garanties en voorwaarden af, waaronder die van verkoopbaarheid en geschiktheid voor een bepaald doel.
-
Wij doen ons best om informatie op de Website actueel en accuraat te houden, maar kunnen niet garanderen dat deze te allen tijde volledig of foutloos is.
-
De informatie en inhoud op de Website vormen geen individueel medisch advies en zijn geen vervanging voor advies, diagnose of behandeling door uw eigen arts of andere zorgprofessional.
-
Wij zijn niet aansprakelijk voor verlies of schade die voortvloeit uit het vertrouwen op of het gebruik van informatie of content op de Website.
-
Onze Website faciliteert consulten tussen u en een geregistreerde zorgprofessional ten behoeve van diagnose en behandeling van bepaalde aandoeningen, waaronder erectiestoornissen of haaruitval. Dit vervangt niet de noodzaak om regelmatig uw eigen huisarts of specialist te consulteren.
-
Wij streven ernaar de Website en Diensten steeds beschikbaar te houden, maar kunnen dit niet garanderen. Tijdelijke onderbrekingen kunnen optreden door onderhoud of door factoren buiten onze controle (zoals storingen op het internet).
-
Wij hanteren gangbare beveiligingsmaatregelen om virussen, malware en andere kwaadaardige aanvallen te voorkomen, maar kunnen niet garanderen dat de Website volledig vrij is van dergelijke bedreigingen. U bent zelf verantwoordelijk voor adequate beveiliging van uw eigen apparaten en systemen.
-
Wij garanderen niet dat de Website compatibel is met alle hardware en software die u gebruikt.
-
De Website kan links bevatten naar websites of applicaties van derden die niet door ons worden beheerd. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud, voorwaarden, aanbiedingen of het privacybeleid van dergelijke derden. Uw transacties met derden verlopen uitsluitend tussen u en de betreffende derde; lees hun voorwaarden en beleid voordat u hun diensten gebruikt.
ALGEMEEN
-
Deze Voorwaarden en alle communicatie tussen u en ons vinden plaats in het Nederlands, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
-
U mag uw rechten en verplichtingen uit deze Voorwaarden niet overdragen aan een andere persoon zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming.
-
Wij kunnen onze rechten en verplichtingen uit deze Voorwaarden overdragen aan een andere partij, mits dit de uitvoering van de Voorwaarden voor u niet wezenlijk beïnvloedt.
-
Alleen u en wij hebben rechten onder deze Voorwaarden. Derden hebben geen rechten uit hoofde van deze Voorwaarden, tenzij dit uitdrukkelijk anders is bepaald in dwingendrechtelijke wetgeving.
-
Indien een bevoegde rechter of autoriteit beslist dat een deel van deze Voorwaarden ongeldig of onwettig is, blijven de overige bepalingen volledig van kracht.
-
Het niet (tijdig) uitoefenen of afdwingen van een recht onder deze Voorwaarden betekent niet dat wij afstand doen van dat recht. Wij kunnen het recht later alsnog uitoefenen.
-
Deze Voorwaarden worden beheerst door Nederlands recht. U kunt gerechtelijke procedures met betrekking tot deze Voorwaarden en/of de levering van Diensten aanhangig maken bij de bevoegde rechtbanken in Nederland.
-
Heeft u een geschil met ons over het contract met u, neem dan eerst contact met ons op via support@novovitaal.nl om te proberen het geschil informeel op te lossen. Indien dit niet lukt, zullen wij met u bespreken welke vorm van alternatieve geschillenbeslechting (bijvoorbeeld bemiddeling of arbitrage) passend kan zijn, naast of in plaats van gerechtelijke procedures.
(Einde voorwaarden voor Novovitaal B.V.)